Er du på Folkemødet? Deltag i spændende debat!

Er du på Bornholm 15.-18. juni, og har du lyst til at deltage i en af de spændende debatter, som Skolelederforeningen er inviteret med i, hører vi meget gerne fra dig.

Skolelederforeningen er igen i år synlige på Folkemødet, hvor både Claus Hjortdal, formand, og Dorte Andreas, næstformand, deltager i en lang række debatter og engagementer om børn og unge, uddannelse, skole, pædagogik og meget mere.

Vi har også brug for dig! Har du som skoleleder lyst til at deltage i en debat om ’eSport, gaming og unges sikkerhed’ eller en debat om ’de udsatte unges Danmarkskort’? Skriv til sekretariatschef Katrine Thomsen på kath@skolelederne.org.

Foruden de mange debatter og engagementer, som Skolelederforeningen er inviteret til at deltage i, afholder foreningen selv tre superaktuelle debatter. Vi håber, du har lyst til at kigge forbi og overvære debatterne.

FOLKESKOLEN – FØR, NU OG I FREMTIDEN
Torsdag den 15. juni kl. 14-15
Sted:
J6 Skoletinget – Kæmpestranden
Hvilken rolle vil folkeskolen spille i fremtiden, hvad betyder den i dag og historisk set?
Debat med Lars Goldsmidt, direktør og samfundsdebattør, Christine Antorini, tidligere undervisningsminister, Laust Joen Jakobsen, rektor UCC, Jens Vase, tidligere formand Danske Skoleelever, Jesper Bo Jensen, fremtidsforsker, og Claus Hjortdal, formand for Skolelederforeningen.

FÆLLESSKAB, DANNELSE, DEMOKRATI – FOLKESKOLENS ROLLE?
Torsdag den 15. juni kl. 16.30-17.30
Sted:
B16 Det Kriminalpræventive Råd – Nordlandspladsen
Hvordan står det til med sammenhængskraften i Danmark – og hvordan bidrager folkeskolen?
Debat med Steen Hildebrandt, professor emeritus i organisations- og ledelsesteori, Mads Zacho Teglskov, debatredaktør Politiken, og Claus Hjortdal, formand for Skolelederforeningen.

FOLKESKOLEN OG DE LOKALE VIRKSOMHEDER – DET PERFEKTE MATCH?
Fredag den 16. juni kl. 13:30-14:30
Sted: A33 Folkelagkagen - Danchells Anlæg
(Arrangeres i samarbejde med Hansen & Ersbøll Agenda og Virksomhedsforum for Socialt ansvar – VFSA)
Sådan får vi folkeskole og virksomheder til at rykke tættere sammen i lokalsamfundet.
Interaktivdebat med deltagelse af Lars Vester, redningsdirektør i Falck og næstformand i VFSA, Claus Hjortdal, formand, Skolelederforeningen, Anders Folmer Buhelt, sekretariatschef, Ungdommens Røde Kors, Kim Nøhr Skibsted, kommunikationsdirektør, Grundfos, Peter Hansen, skoleleder, Skørping Skolen, Inge Prip, direktør, Erhvervsskolen Nordsjælland, Lotte Hansen, CEO, Hansen & Ersbøll Agenda.

Det fulde program for Skolelederforeningen på Folkemødet 2017 opdateres her på hjemmesiden i slutningen af maj.

Foto: Joshua Tree Photography

Cxense Display