Skolelederforeningen søger ny konsulent – er det dig?

Skolelederforeningens sekretariat søger en konsulent pr. august 2017.

Vi søger en medarbejder, som kan indgå i sekretariatets faglige enhed for Medlemsrådgivning og Forhandling, og som har erfaring med og indsigt i det ansættelses- og arbejdsretlige område.

Endvidere skal den rette kandidat have indsigt og erfaring med rådgivning om og varetagelse af lokale lønforhandlinger. Det vil være en stor fordel, hvis vores nye kollega har kendskab til ledelse i folkeskolen/den offentlige sektor og har indsigt i medlemmernes arbejdsforhold og vilkår.

Skolelederforeningen har en ambition om at komme endnu tættere på medlemmerne og de lokale afdelinger. Det er derfor vigtigt, at den nye konsulent kan lide at have mange bolde i luften, er ambitiøs på foreningens vegne, er fleksibel og kan arbejde selvstændigt, samt har et godt humør og er indstillet på rejseaktivitet.

Der vil være mulighed for, alt efter kvalifikationer, at kunne påvirke det konkrete jobindhold.

Din profil

Vi forestiller os, at den rette kandidat har kernekompetencer ift.:

• indsigt i personalejura, forvaltningsret og overenskomstspørgsmål
  • erfaring med lokale lønforhandlinger
  • indsigt i vilkår for - og eventuel erfaring med ledelse i folkeskolen eller i den offentlige forvaltning
  • erfaring med generel sagsbehandling og rådgivning af medlemmer
  • gode kommunikative evner og forhandlingskompetence
  • kendskab og lyst til at arbejde i en politisk styret organisation
  • overblik og evne til prioritering – også når arbejdsopgaverne er mange og tidsfristerne korte

Du kan forvente at få

• udfordrende, afvekslende og udviklende arbejdsopgaver
  • en fleksibel og afvekslende hverdag
  • gode kollegaer, godt arbejdsmiljø i en dynamisk og toneangivende fagforening
  • attraktive løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med forventet tiltrædelse pr. 1. august 2017 eller snarest mulig derefter. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst for konsulenter i Skolelederforeningen.

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos forhandlingschef Peter Cort på tlf. 6160 5323.

Ansøgning
Mail din ansøgning med kopi af relevante papirer – mærket "Konsulent” til forhandlingschef Peter Cort på cort@skolelederne.org senest 9. juni 2017, kl. 12.00.

Det forventes, at vi afholder jobsamtaler henholdsvis 19. juni 2017 og den 21. juni 2017. Du skal være opmærksom på, at vi efter din samtale vil indhente referencer, dog kun efter aftale med dig.

Skolelederforeningen varetager på LC Lederforums vegne aftaleretten for landets skoleledere i og omkring folkeskolen samt for ledere i Frie Skolers Ledere. Se mere her på hjemmesiden.

Læs opslaget som pdf

Cxense Display