Skoleleder til Ålholm Skole

Brænder du for at blive skoleleder? Så har du nu chancen for at blive skoleleder på Ålholm Skole – en god skole i Valby.

• Firma navn: Ålholm Skole
  • Område: København
  • Land: Danmark
  • Industri: Skole
  • Speciale: Skoleleder
  • Stillingstype: Fuldtid
  • Opslået: 10-01-2018
  • Ansøgningsfrist: 05-02-2018

Du skal sammen med os turde gøre ting lidt anderledes med vægt på skolens værdier: døren er åben, verden på hovedet, spænding og udfordring, tryghed, venskab og udvikling.

Der er en tillidsfuld arbejdsånd i hele skolens virke. Skolen er i rivende udvikling og forsøger at balancere mellem ro og nye tiltag. Det skal være trygt og sjovt at gå i skole.

Vi ønsker en leder, der

•  i samarbejde med skolens ledelse, personale og bestyrelse har en vision og sætter retning for udvikling af faglighed, tryghed og fællesskab
  • er synlig og tydelig i sin kommunikation både internt og i forhold til eksterne samarbejdsparter
  • er anerkendende og tillidsvækkende i samarbejdet med ledelsen, personalet, skolebestyrelsen, børn og forældre
  • kan arbejde tillidsbaseret og uddelegere opgaver
  • har grundigt kendskab til folkeskolen, solid ledererfaring og lederuddannelse
  • kan lide børn ligesom os alle på Ålholm Skole

Til gengæld får du

• dygtige og engagerede medarbejdere, som er glade for deres arbejde
  • en aktiv og involveret skolebestyrelse, der gerne tager medansvar
  • en skole, hvor der er et godt samarbejde mellem lærere og pædagoger samt en velfungerende KKFO
  • en skole med mange traditioner, og hvor elevernes trivsel er høj
  • støtte fra en stor forvaltning med mange supportmuligheder for de enkelte skoleledere og gode muligheder for efteruddannelse
  • et tæt samarbejde mellem skoleledere i hele Område Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave

Ålholm Skole er en af Valbys seks folkeskoler med ca. 600 elever fra 0. - 9. klasse. Skolen er en aulaskole fra 1934 og står fuldt nyrenoveret til april 2018. Tryghed, kammeratskab og faglighed er nøgleord for skolens arbejde såvel i den enkelte klasse som i samarbejdet med hjemmene. Sammenhold og rummelighed er vigtige dele af skolens identitet.

Ålholm Skole har en stærk fortælling i forbindelse med vores udvikling. Åbenhed og gennemsigtighed har været med til at skabe en engageret lærergruppe. Der er højt til loftet, og der er ikke langt fra ledelse til medarbejder.

På Ålholm Skole kan alle elever opleve en spændende og udfordrende hverdag, hvor nysgerrighed og lyst til at lære er i fokus. Vi stræber efter at tilrettelægge undervisningen, så den tilgodeser den enkelte elevs behov og stiller samtidig høje faglige krav ud fra elevens formåen.

Ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat den 1. april 2018. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Mere information?

Yderligere information kan hentes på www.aalholmskole.kk.dk og ved at kontakte administrativ leder Anne Bouet på 2751 2133, formand for skolebestyrelsen Ken Riis Ingerslev på 2683 6521 og lederkonsulent Ingrid Brandt på 2726 1301.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 5. februar 2018

Ansættelsessamtaler afholdes onsdag den 21. februar 2018 (første runde) og mandag den 26. februar 2018 (anden runde). Der indgår en arbejdspsykologisk test imellem første og anden samtalerunde.

Ansøgning skal sendes igennem dette link:

Københavns Kommune