Konference: Styrket samarbejde, bedre arbejdsmiljø

BFA Velfærd & Offentlig administration afholder mandag den 24. februar 2020 en konference i Odense målrettet skoleledere, AMR og TR på uddannelsesinstitutioner samt interne arbejdsmiljø- og HR-konsulenter på kommunalt niveau mv.

Råd til skoler med langtidssyge elever

ME Foreningen har udarbejdet en række råd til skoler, hvor elever er langtidssyge.

Hvordan får vi endnu flere til at vælge folkeskolen?

Spørgsmålet danner baggrund for en ny folder ’Brug de kommunale sammenhænge – og få flere til at vælge folkeskolen til’, som partnerskabet ’Folkeskolen. Vores. Hele Livet’ har udarbejdet.

Nyt materiale: Børnerådet vil styrke børns kendskab til FN’s Børnekonvention

Børnerådet vil med kampagnen ’Ryk på dine rettigheder’ fortælle børn og unge om deres rettigheder. En materialesamling er sendt til alle grundskoler.

Find din lokale afdeling:

Det mener vi

Samarbejdets kunst

"Nu kommer optakten til de offentlige OK21-forhandlinger. Lærerarbejdstidsaftalen er først på programmet og skal gerne landes i løbet af foråret. Siden handler det bl.a. handler om vores egne ønsker i forbindelse med vores arbejdsvilkår. Som jeg nævnte, har presset for længe været for stort – det viser vores nye store vilkårsundersøgelse blandt medlemmerne endnu en gang. I arbejder langt-langt over normalen, og det er langt fra altid opgaverne kan løses optimalt. Så der er nok at tage fat på."

Claus Hjortdal: 2020 med fokus på skoleledernes vilkår

Foråret og sommeren kommer bl.a. til at stå i vilkårenes, lønnens og arbejdstidens tegn. Hør Claus Hjortdal fortælle om Skolelederforeningens særlige fokus i 2020, hvor det blandt andet kommer til at handle om skoleledernes løn- og arbejdsvilkår.

Sociale medier