Brobygning for landets skoleelever aflyses

Ikke mindst på baggrund af Skolelederforeningens kritik af, at lovkravet om, at 9.-10. kl. elever skal i brobygning i en tid med voksende Corona-smitte, aflyses nu brobygningsforløb.

Covid-19: Nyt fra regeringen og børne- og undervisningsministeren

Regeringen informerede på et pressemøde fredag aften om en række nye tiltag for at forebygge smittespredningen i samfundet. I dag søndag fortalte børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil på et nyt pressemøde, at regeringen vil gøre sit yderste for at undgå at lukke daginstitutioner, skoler og ungdomsuddannelser.

Undersøgelse: Først, midt eller sidst i arbejdslivet - hvad påvirker din arbejdsglæde i uddannelsesverdenen?

Hvordan er det at være midt i arbejdslivet i uddannelsesverdenen? Har man det anderledes med sit arbejde end som nystartet eller i sidste del af arbejdslivet? Og hvad med omgivelsernes syn på arbejdet, ændrer det sig gennem arbejdslivet? Det sætter Branchefællesskabet for Arbejdsmiljø (BFA) Velfærd & Offentlig administration fokus på i en undersøgelse.

Nyt trivselsprogram vil nå hele skolen rundt

Skolestyrken - et nyt tilbud fra Red Barnet, Mary Fonden og Børns Vilkår - tager afsæt i den indsats, skolen i forvejen gør.

Find din lokale afdeling:

Det mener vi

Af-sti-af-sted

"I maj måned afholdt vi virtuelt repræsentantskabsmøde og fik valgt en ny bestyrelse, som siden er mødtes flere gange, bl.a. lige før ferien til et todages seminar. Noget af det, vi vil tage med videre, er erfaringerne om, at mindre styring, mere dialog og plads til ledelse og selvstændige beslutninger øger motivationen og arbejdsglæden - også selv om dagene er lange."

Claus Hjortdal om Skolelederforeningens strategi og mål for den kommende periode

Før sommerferien mødtes Skolelederforeningens nye hovedbestyrelse til en drøftelse af, hvad hovedbestyrelsen vil have fokus på. Det er blandt andet: * Mere ledelse - mindre styring, for alle skoler * Bedre vilkår for skoleledelsen * Ledelse tæt på

Sociale medier