Folketingsvalg 2019: Folkeskole og ledelse

Folkeskolen og ledelsen af den er vigtig!

Derfor arbejder vi i Skolelederforeningen på, at folkeskolen og arbejds- og ledelsesvilkårene i skolen får en vigtig plads blandt de mange dagsordener op til det kommende folketingsvalg i 2019.

Det gør vi blandt andet ved at mødes med og sætte os i kontakt med partiernes uddannelsespolitiske ordførere, andre folketingspolitikere, lokalpolitikere samt borgmestre med flere, for ad den vej at få talt om udfordringerne på skoleområdet.
#folkeskolenervigtig

Foreningens hovedbudskab er

Lad ALLE folkeskoler bestemme mere selv, så lederne sammen med medarbejdere og forældre kan sikre, at eleverne trives og bliver så dygtige som muligt.

#øgetselvbestemmelse

Vi sætter også fokus på

Vi ønsker mere ledelse og mindre styring! Derudover sætter vi op til folketingsvalget også fokus på behovet for en stabil økonomi - økonomien skal matche ambitionsniveauet - samt at politikerne finder sammen igen om at bakke fuldt op om vores fælles folkeskole som et af vores vigtigste offentlige tilbud.

Det mener vi - læs mere og se videoklip

Læs kronik af Claus Hjortdal bragt i Politiken 1. november 2018: Giv alle folkeskoler mere selvbestemmelse

Læs nyhed: Politiske indsatser i 2019

Læs leder af Claus Hjortdal: Øget selvbestemmelse

Se video: Giv os plads til at udvikle skolen

Nytårshilsen fra formanden from Skolelederne on Vimeo.

Se video: Giv alle folkeskoler mere selvbestemmelse

Claus Hjortdal: Giv ALLE folkeskoler mere selvbestemmelse from Skolelederne on Vimeo.

Vær med - del vores budskaber!

Op til folketingsvalget 2019 sætter vi fokus på Skolelederforeningen budskaber med #folkeskolenervigtig #øgetselvbestemmelse #voreshelelivet