Skolelederne siger ja til OK’15

Urafstemningen i Skolelederforeningen er afsluttet med et klart ja til OK-fornyelsen som sikrer en treårig overenskomst på det kommunale og regionale område fra 2015-2018.

Samlet har omkring 49 % af Skolelederforeningens medlemmer afgivet deres stemme om det kommunale og regionale overenskomstresultat. 1681 medlemmer, eller over 90 % af de afgivne stemmer, stemte ja til de fremlagte forlig. 184 medlemmer stemte nej til forligene.

Skolelederforeningen har derfor kunne meddele LC-Lederforum og dermed LC, at det på lederområdet blev et klart ja til OK'15-resultatet.

På lærerområdet i folkeskolen er der også sagt ja til deres overenskomstresultat. 70 % af de afgivne stemmer stemte for overenskomstfornyelsen. Og det samlede afstemningsresultat i Lærernes Centralorganisation bliver derfor, at 71,2 procent har stemt ja.

Skolelederforeningens formand Claus Hjortdal er glad for, at et solidt flertal på LC-området har valgt at sige ja til OK'15:

"På LC-lederområdet fik vi et acceptabelt resultat, hvor det bl.a. lykkedes at løfte mellemlederne. Og på lærerområdet er det godt for folkeskolen, at der nu er kommet en slutning på konflikten tilbage fra OK'13. Selv om mange lærere synes det er forkert at L409 stadig gælder, har de alligevel givet opbakning til resultatet, som en enig hovedstyrelse i DLF har anbefalet. Nu er alle parter klar til at tage fat i fællesskab for udviklingen af folkeskolen".

Formandsbrev om OK'15 forliget

FAKTA LC-afstemning OK'15
Oversigt over de enkelte organisationers stillingtagen til de kommunale og regionale forlig, herunder LC's specielle forhandlinger ved OK 15:

Ja-stemmer

Nej-stemmer