Vær med i nye skoleledergrupper - få værktøjer til at styrke samarbejdet

Skolelederforeningen inviterer i forbindelse med et nyt initiativ skoleledere til at være med i tre nye skoleledergrupper (SL-grupper). På første møde den 30. november har vi inviteret Andreas Rønne Nielsen, som vil holde oplæg om, hvordan I kan styrke samarbejdet med kolleger med samme ledelsesudfordringer.

Formålet med initiativet er at øge faglig viden og sætte udfordringer i spil om de særlige ledelsesudfordringer, når man er henholdsvis:

• Øverste skoleleder på skoler med mere end 1.200 elever
  • Indskolingsleder, som også er SFO-ledere
  • Eneste leder på selvstændig matrikel

Skolelederforeningens ønske med SL-grupperne er at skabe et forum, hvor man kan diskutere ledelsesforhold med kolleger – aktuelle situationer og problemstillinger, udveksle ideer og dermed blive styrket som leder.

Mødet vil starte med et oplæg af Andreas Rønne Nielsen, som har arbejdet med læring og udvikling i de sidste 16 år og har skrevet flere bøger om læring og ledelse i netværk. Oplægget vil have fokus på, hvordan I kan styrke samarbejdet med kolleger med samme ledelsesudfordringer.

Med oplægget får I en række konkrete værktøjer, som I kommer til at anvende på selve dagen i de tre ledergrupper. I vil også kunne tage disse værktøjer med hjem og anvende i jeres egen ledergruppe eller i forhold til skolens teams.

Efter oplægget får de tre grupper tid til at mødes og blandt andet sammen fastlægge indholdet i de næste to-tre møder.

Arrangementet finder sted 30. november fra kl. 12-16 på Sinatur Hotel Storebælt i Nyborg.

Det er gratis at deltage.

Vi vil senere etablere yderligere skoleledergrupper med andre temaer, hvis SL-grupperne bliver en succes.

For tilmelding og yderligere information kontakt konsulent Søren Teglskov på sote@skolelederne.org

Tilmeldingsfrist er senest 1. november