H.K.H. Kronprinsessen deltager i skoleledernes årsmøde

2. november 2017 deltager H.K.H. Kronprinsessen i Skolelederforeningens årsmøde i Aalborg, hvor H.K.H. Kronprinsessen vil holde oplæg om mobning og trivsel.

På Skolelederforeningens traditionsrige årsmøde vil H.K.H. Kronprinsessen tale om Mary Fondens arbejde med ’Mobning og Trivsel’.

”Det er altafgørende, at eleverne trives, og at de kan blive så dygtige som muligt. Indsatsen mod mobning i skolen er meget vigtig, og vi er særdeles glade for, at H.K.H. Kronprinsessen har takket ja til at fortælle en så stor gruppe af landets skoleledere om Mary Fondens arbejde med at bekæmpe mobning,” siger Claus Hjortdal formand for Skolelederforeningen.

Mary Fonden har siden 2007 haft netop mobning og trivsel som et af fondens store indsatsområder. Fonden har fokus på at forebygge mobning gennem øget trivsel. Grundtanken er, at stærke børnefællesskaber er den bedste vej væk fra mobning og ind i fællesskaber.

I forbindelse med sit oplæg på årsmødet, får H.K.H. Kronprinsessen også lejlighed til at besøge årsmødets udstilling, som byder på 1.500 kvadratmeter med faglig inspiration.

Overskriften for årsmødet er ’Folkeskolen. Vores. Hele livet’, og årsmødet har fokus på, hvad folkeskolen betyder for os hver især, og hvad den betyder for samfundet – heriblandt elevernes dannelse og uddannelse og hvilken rolle, trivsel har for eleverne.

Foruden H.K.H. Kronprinsessen deltager også undervisningsminister Merete Riisager med flere andre i årsmødet.

Besøget foregår torsdag den 2. november 2017 kl. 13.30 i Aalborg Kongres- og Kulturcenter.

Deltagelse for pressen kræver skriftlig tilmelding senest tirsdag den 31. oktober 2017 kl. 14.00.
Kontakt kommunikationschef Michael Diepeveen på midi@skolelederne.org. Pressemeddelelse med yderligere informationer udsendes særskilt.

Læs om Skolelederforeningens årsmøde 2017, og læs hele programmet

Foto: Ritzau/Jens Dresling