Nyt forsøg på at samle alle folkeskolens parter

Som det fremgik af foreningens hjemmeside torsdag den 16. marts har vi iværksat et samarbejde mellem syv af folkeskolens parter. Desværre lykkedes det ikke i første runde at få DLF med.

”Vi havde forud for KL’s topmøde holdt møde som start på samarbejdet. Topmødet blev i vores optik brugt til det, vi mente, var det vigtigste. Det vigtigste for Skolelederforeningen er, at vi får sendt et budskab til ministre, kommunernes politikere og embedsmænd om, at vi vil tage ansvar for indholdet i reformen. Vi vil gerne se samlet på elementerne i reformen, det vil sige åben skole, bevægelse, understøttende undervisning med videre, så i stedet for at skille hverdagen op i enkeltheder, vil vi tage fat på helheden i den anden del af reformen. Det faglige er der godt fat i, men vi har behov for at hjælpes ad i den anden del,” siger Skolelederforeningens formand Claus Hjortdal.

Formanden for skolelederne siger videre:

”Vi havde et godt møde, før vi udsendte vores melding. Vi forsøgte alle hele vejen både under og efter mødet at få DLF til at være med. Der blev undervejs lavet en del ændringer i kommissoriet for at få alle med - men ifht. DLF desværre uden held.”

”På den baggrund er det meget tilfredsstillende for os, at KL i dag har sendt en mail ud til alle de syv foreninger samt til DLF om, at de tager initiativ til at samle alle igen for at se, om vi kan enes om dele eller helheder om indholdet. For skolens og elevernes skyld,” slutter Claus Hjortdal.