Positiv udvikling i medarbejdernes trivsel på skoler og institutioner i København

Københavns Kommune har i dag offentliggjort trivselsundersøgelsen 2017. Medarbejderne er generelt mere tilfredse med at gå på arbejde, skriver Børne- og Ungdomsforvaltningen i en pressemeddelelse.

At der er fremgang i trivslen er positivt, siger Skolelederforeningen i København, som glæder sig over den stigende tilfredshed blandt medarbejderne.

Jeanne Jacobsen, formand for Skolelederforeningen i København siger:

”Det er dejligt at se, at trivslen og arbejdsglæden hos medarbejdere og ledere på de københavnske skoler er stigende. Både blandt lærere og pædagoger er der en stigende tilfredshed i deres trivsel og motivation. Det gælder også områderne 'indflydelse', 'læring og udvikling' og 'håndtering af krav'.

”Trivselsundersøgelsen viser også en positiv udvikling i tilfredsheden med nærmeste leder og skoleledelserne generelt. Det er vi rigtig glade for i Skolelederforeningen i København, for det vidner om at skoleledelserne på de københavnske folkeskoler gør et godt stykke arbejde.”

Marco Damgaard, næstformand for Skolelederforeningen i København siger:

”Denne undersøgelse viser, at der er kommet bedre trivsel og en større ro på skolerne. Det giver et bedre grundlag for at lykkes med kerneopgaven og vores mål om, at alle børn skal blive så dygtige, de kan og at folkeskolen skal være det naturlige første valg for de københavnske forældre.”

”Der er ingen tvivl om, at når medarbejderne trives bedre, så smitter det af på elevernes trivsel og det øger læringen hos eleverne, siger Marco Damgaard.”

Kontakt:
Jeanne Jacobsen, formand for Skolelederforeningen i København, mobil: 26779046
Marco Damgaard, næstformand for Skolelederforeningen i København, mobil: 22733141

Foto: Colourbox.dk