Temamøder: Målret fremtidens arbejdskraft

VirksomhedsnetværkCabi, Virksomhedsforum for Socialt Ansvar (VFSA), Håndværksrådet, Jyske Bank Koncernen, UU Danmark og Skolelederforeningen inviterer til temaarrangementer med fokus på, hvordan virksomheder i samarbejde med bl.a. folkeskoler kan motivere og støtte unge til at tage en erhvervsuddannelse og blive en ressource for det lokale erhvervsliv.

De unge er morgendagens arbejdskraft. Men for få af dem vælger en erhvervsuddannelse, og derfor har mange virksomheder udsigt til mangel på faglærte unge. Samtidig er mange unge skoletrætte,  erklæres ikke-uddannelsesparate og har brug for hjælp til at finde en mere praktisk orienteret uddannelsesvej. Her kan virksomheder, skoler, UU-vejledere og frivillige organisationer sammen gøre en forskel.

På dagen får du:

• Viden, inspiration og praktiske cases om, hvorfor og hvordan virksomheder i samarbejde med skoler m.fl. kan motivere og støtte udsatte og skoletrætte unge på deres vej til uddannelse. Oplæg fra bl.a. Jyske Bank Koncernen, Middelfart Sparekasse, Talentspejderne, Håndværksrådet, VFSA, Vibeskolen, professor Noemi Katznelson (på Sjælland), ph.d. Bo Klindt Poulsen (Jylland/Fyn).
  • Praktiske guides og materialer til samarbejder mellem virksomheder, skoler og organisationer.
  • Netværksworkshop: Dialog mellem deltagerne og med dagens case-oplægsholdere. Del inspiration, få sparring og undersøg samarbejdsmuligheder.

Datoer og steder

Middelfart: D. 31.8. kl. 16.30-19.45 hos Middelfart Sparekasse. Tilmeld dig her

Køge: D. 06.9. kl. 11.30-15.15 i Teaterbygningen. Tilmeld dig her

Aarhus: D. 13.9. kl. 13.00-16.15 hos BRF Kredit. Tilmeld dig her

Aalborg: D. 25.9. kl. 13.00-16.15 hos Jyske Bank. Tilmeld dig her

København: D. 26.9. kl 8.30-12.00 hos Jyske Bank. Tilmeld dig her

Det er gratis at deltage.

Målgruppen er virksomhedsledere og HR-ansvarlige samt repræsentanter fra Folkeskoler og UU-vejledere.

Arrangørerne forbeholder sig ret til at sikre en ligelig fordeling af målgrupperne.

Nærmere info og program til hvert arrangement vil blive udsendt senere, men tilmeld dig gerne nu.

Har du spørgsmål? Kontakt Ida Christoffersen fra Cabi: ida@cabiweb.dk, tlf: 4114 4318

Læs invitation som pdf