Virtuelt medlemsmøde om A20: Ny lærerarbejdstidsaftale, hvad betyder det?

Virtuelt medlemsmøde om A20: Ny lærerarbejdstidsaftale, hvad betyder det? Kom til virtuelt medlemsmøde mandag den 21. september 2020 kl. 15.00-16.15! Orientering, debat og gruppedrøftelser. Alle medlemmer er velkomne!

Tak for den store interesse for mødet.

Tilmelding er ikke længere mulig.

Som bekendt er der indgået en ny arbejdstidsaftale mellem KL og DLF. Godt er det, at der endelig er sat punktum i de forhandlinger efter en over 7 års lang tvist. Og godt, at aftalen tager udgangspunkt i det gode samarbejde og den gode dialog, der i forvejen er i mange kommuner, hvor der også er lokalaftaler.

Samtidig skaber den nye aftale forpligtende rammer for det lokale samarbejde om, hvordan kommunerne, skoleledelserne og skolerne prioriterer og kommunikerer lærernes arbejdstid. A20-aftalen træder formelt først i kraft fra næste skoleår 2021-22, men forberedelserne går i gang tidligere, fra årsskiftet.

Skolelederforeningen vil gerne understøtte vores medlemmers arbejde under de nye aftalevilkår. HB og formandskabet inviterer derfor alle medlemmer til et første åbent, virtuelt møde om A20, hvor vi sammen dykker ned i og drøfter læreraftalen med fokus på følgende hovedspørgsmål:

• Hvilke hovedspor er der i aftalen?
  • Hvad rør sig hos dig?
  • Hvad er næste skridt?

Så kære medlem, Skolelederforeningen håber meget, at du vil deltage i mødet. Vi har brug for dine input! Gør hinanden klogere på A20, den nye arbejdstidsaftale mellem DLF og KL – og vær med til at kvalificere foreningens videre opfølgning på aftalen, centralt og ikke mindst lokalt.

Mødet foregår virtuelt mandag den 21. september fra kl. 15:00-16.15.

Virtuelle medlemsmøder

• I år bliver foreningens regionale medlemsmøder erstattet af et nyt koncept: Virtuelle medlemsmøde. I stedet for vores fysiske møder, som sædvanligvis afholdes flere forskellige steder i landet, mødes vi i år til i større fælles onlinemøder, hvor der er plads til orientering, input og debat.

Vi inviterer alle foreningens medlemmer til at møde formandskabet og repræsentanter fra hovedbestyrelsen – samt til at give jeres mening til kende. På mødet vil du kunne høre nærmere om foreningens arbejde og få mulighed for at give dine indspark til foreningens politiske arbejde.

Illustration: Colourbox.dk