Decemberhilsen til landets skoler - med ønsket om en glædelig jul

"Vi vil sige jer en kæmpe tak for den enorme indsats, I har ydet i årets løb, og som I fortsat yder," siger Skolelederforeningens formand Claus Hjortdal og næstformand Dorte Andreas til landets skoler. Formandskabet ser tilbage på året - og på de indsatser, som vi i Skolelederforeningen vil arbejde med i det nye år, blandt andet Sammen om skolen og ledelse-tæt-på.

"Efterårets store tema i Skolelederforeningen har været Sammen om skolen. Arbejdet med at få det store samarbejde til at fungere mellem alle skoles parter og i samarbejde med ministeriet har taget rigtig meget energi.

Det lykkedes at få det første forlig hjem omkring test og evaluering. Nu venter store områder omkring praksisfaglighed, inklusion og flere andre detaljer.

Vi glæder os meget til at fortsætte arbejdet, som får enorm stor betydning for jeres arbejde ude på skolerne i fremtiden," siger Claus Hjortdal og Dorte Andreas blandt andet i denne hilsen.

SE HELE FORMANDSKABETS HILSEN

"Noget af det, vi også har fokus på i år, er ledelse-tæt-på - ikke mindst vilkårene for at bedrive ledelse-tæt-på.

I vores Skolederundersøgelse, som vi netop har afsluttet - og tak til jer, der har svaret på undersøgelsen - kan vi se, at der fortsat er behov for at sætte fokus på vilkårene for god skoleledelse.

I 2022 vil vi også have fokus på rekruttering, og inklusion er bestemt også et område, som vi skal have en målrettet indsats i forhold til.

Med alle disse ord vil vi gerne sige jer en kæmpe stor tak for den enorme indsats, I har ydet i årets løb, og I fortsat yder også her til det allersidste i 2021. Vi vil ønske jer og jeres kære en rigtig glædelig jul."