Se med – vi livestreamer nu

Klik ind og vær med! Se med fra årets politiske debat med Pernille Rosenkrantz-Theil, Thomas Gyldal Petersen, Gordon Ørskov Madsen og Claus Hjortdal. Hør også en række spændende oplæg om ’ledernes psykiske arbejdsmiljø’ og ’ledelse-tæt-på’. Scroll ned og få link til at deltage – det kræver hverken tilmelding eller adgangskode.

Opdateret 1. november: Arrangementet er afholdt
Lige nu livestreamer vi fra foreningens udvidede formandsmøde, hvor vi torsdag den 28. oktober og fredag den 29. oktober sætter fokus på:

Ledernes psykiske arbejdsmiljø – torsdag
Frihed og styring (politisk debat) – torsdag
Ledelse-tæt-på – fredag
Du kan også se med - du skal blot klikke dig ind via link nedenfor. Det kræver hverken tilmelding eller adgangskode.
Vi håber meget, du har lyst til at deltage.

Se det detaljerede program herunder og få link til at deltage:

Torsdag den 28. kl. 14.30-16.00
OPLÆG: Ledernes psykiske arbejdsmiljø – fra spændetrøje til konstruktivt krydspres

Dorte Andreas introducerer emnet.

Ledelsesrådgiver Jan Heiberg Johansen kommer blandt andet ind på temaerne:
- Styrk din dialog med nærmeste leder
- Styrk ledelsesgruppen
- Styrk jeres organisation

Torsdag den 28. kl. 16.00-16.30
OPLÆG: Ledernes psykiske arbejdsmiljø - reformernes effekter og ekstra-effekter

Justine Grønbæk Pors, ph.d., lektor på Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS, identificerer de dilemmaer, som skoleledere står i hver dag, og åbner en diskussion af, hvordan man kan lede midt i dem.
Foto: Colourbox.dk

Torsdag den 28. kl. 16.00-16.30
Debat: Årets politiske debat
Alle vil have frihed og mindre styring, men igen vil afgive beslutningsrummet. Hvad skal 'Sammen om skolen' løse?
Det spørger vi om, når Pernille Rosenkrantz-Theil, børne- og undervisningsminister, Gordon Ørskov Madsen, formand DLF, Thomas Gyldal Petersen, formand KL's Børne- og Undervisningsudvalg samt Claus Hjortdal, formand Skolelederforeningen mødes til debat.
Camilla Thorning er ordstyrer.

Fredag den 29. kl. 9.00-10.15
OPLÆG: Ledelse-tæt-på

Lotte la Cour, hovedbestyrelsen, introducerer emnet.
Carina Termansen, konsulent i Skolelederforeningen, fortæller om foreningens ledelse-tæt-på materialer.
Maria Steno, seniorrådgiver i kommunikation og politik, fortæller om foreningens KV-21-materiale og perspektiverer emnet i forhold til det kommende kommunalvalg.

Fredag den 29. kl. 10.35-11.15:
OPLÆG: Ledelse-tæt-på - faglig ledelse er en kontaktsport
Søren Voxsted, ph.d., lektor på Institut for Marketing og Management, Syddansk Universitet, holder oplæg om, hvorfor det er afgørende, at ledelse foregår i tæt dialog med de ansatte i praksis.

Fredag den 29. kl. 11.15-12.00
OPLÆG: Ledelse-tæt-på - om meningsfuldhed i arbejdet

Dennis Nørmark, antropolog, forfatter, foredragsholder og kommentator holder oplæg om, at manglende meningsfuldhed i opgaverne kræver nærværende ledelse.