Skolelederforeningen søger medarbejder med en stærk økonomisk profil og flair for IT til vores administrative enhed

Er du knivskarp til økonomi, IT og administration, og har du sans for økonomisk strategisk udvikling? Trives du i et mindre miljø med tætte kollegaer og med en bred pallette af økonomiske og administrative opgaver? Så er denne stilling måske noget for dig.

Vi søger en ny kollega, der på et højt økonomisk og administrativt niveau kan indgå i sekretariatets enhed for administration. Som administrativ medarbejder skal du først og fremmest løse opgaver inden for det økonomiske område, herunder bogføring, løn, rapporter samt strategiske regnskaber, nøgletal og budgetter.

Skolelederforeningen står overfor en gennemarbejdning af vores regnskabspraksis og budgetlægning og en kvalificering af den administrative enheds rutiner omkring økonomihåndteringen. Du skal således være indstillet på, i samarbejde med ledelsen og de øvrige medarbejdere i enheden, at udvikle området, så det strategisk kan servicere foreningens forskellige behov og foraer, herunder repræsentantskabet, hovedbestyrelsen og sekretariatet i almindelighed.

Du skal generelt trives med en varieret arbejdsdag, hvor du udover den økonomiske opgaveløsning, sammen med de øvrige medarbejdere i enheden, understøtter oparbejdelsen af sikre rutiner i enhedens opgaveløsning. Dette indebærer at klarlægge og systematisere arbejdsgange og udarbejde årshjul.

Administrationens opgaver fletter sig ind i alle dele af organisationen, så du skal have lyst til at håndtere opgaver og finde løsninger sammen med andre. På enkelte områder har vi et samarbejde med Frie Skolers Ledere og Uddannelseslederne, som du også vil skulle løse opgaver for. Du vil arbejde tæt sammen med foreningens anden administrative medarbejder, to studentermedhjælpere samt foreningens revisor.

Dine arbejdsopgaver er bl.a.

• Være ansvarlig for regnskab og økonomi, betaling af regninger, kontere udgifter, afstemme regnskaber samt hjælpe med lønudbetaling og bogføring.
  • Yde generel administrativ support til ledelsen og formandskabet herunder udarbejdelse af økonomiske og administrative bilag og notater til hovedbestyrelse, repræsentantskab og formandsmøder.
  • Løse IT-opgaver og have lyst til at lære nyt, så du opnår et indgående kendskab til foreningens medlemssystem samt øvrige IT-systemer bl.a. E-conomic og Dataløn.
  • Supportere sekretariatets IT-drift. Herunder for eksempel implementering af programmer og værktøjer, samt support i overgang til nyt medlemssystem og ny hjemmeside.
  • Understøtte projekter administrativt og med økonomiske beregninger ifm. overenskomstmidler, Væksthus for ledelse og A.P. Møller Fonden projektet Ord til handling.
  • På udvalgte områder at understøtte Frie Skolers Ledere og Uddannelseslederne administrativt.

Dig og din baggrund

• Du har en stærk økonomisk og overvejende administrativ baggrund, og du har stor erfaring med strategisk økonomiudvikling.
  • Du har solid talforståelse, et godt kendskab til regnskab samt gerne kendskab til lønadministration og bogholderi.
  • Du har et stærkt servicegen og stor motivation for at hjælpe med store og små opgaver. Du skal have lyst til at hjælpe medlemmer, lokale foreninger, foreningens samarbejdspartnere, kollegaer med flere.
  • Du er god til at skabe overblik og systematik samtidig med, at du kan udvise fleksibilitet og prioritere dine opgaver – idet der både vil være stille dage på kontoret men også dage med afbrydelser og høj hektisk aktivitet.
  • Du kan hurtig sætte dig ind i komplekse opgaver og problemstillinger inden for dit felt, og du kan bryde det ned og oversætte det, så det kan forstås af alle.
  • Du er hjælpsom med gode samarbejdsevner. Du medvirker til at skabe et godt arbejdsklima, og du har dit gode humør med på arbejde, også selvom hverdagen er travl.
  • Du er selvstændig, initiativrig, tager ansvar og følger dine opgaver til dørs.
  • Du har solide administrative kompetencer, og du er ikke bange for at prøve noget nyt. Vi ser det som en fordel, hvis du har kendskab til folkeskole, skoleledelse og/eller til arbejdet i en medlemsorganisation.

Vi tilbyder et udfordrende og spændende job med mange forskellige opgavetyper. Du bliver en del af en god og velfungerende arbejdsplads med indflydelse på egen hverdag. Du får dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer og ledelse, som tager godt imod dig - samt et miljø, hvor vi er optaget af folkeskolen og af skoleledelse.

Da der er tale om en mindre arbejdsplads, skal du have lyst til at arbejde sammen med andre faggrupper, og du skal kunne arbejde ansvarsfuldt og selvstændigt. Du kommer til at være ansat i et lille men stærkt sekretariat i en forening, som er en væsentlig aktør i udviklingen af god skoleledelse i den danske folkeskole, og som samtidig er fagforening for lederne i skolen.

Løn- og ansættelsesforhold

Stillingen er en 80% stilling med tiltrædelse pr. 1. marts 2022 eller snarest muligt. Du bliver tilbudt en attraktiv løn og ansættelsesvilkår på intern overenskomst.

Arbejdsstedet er foreningens kontor i Snaregade, København K.

På foreningens vegne håber vi, at denne beskrivelse har pirret din nysgerrighed, så du ikke kan lade være med at søge stillingen hos os.

Stillingen søges via Jobindeks her

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos sekretariatschef Jannick S. Mortensen, jamo@skolelederne.org eller telefon 2711 5545.

Organisationsbeskrivelse

Skolelederforeningen er en medlemsorganisation med ca. 3.700 medlemmer og ca. 12 ansatte. Medlemmerne er primært beskæftiget i den kommunale sektor, men vi har også medlemmer i stat og kommune. Foreningens medlemmer er både øverste ledere og mellemledere på såvel små som store skoler og ledere af særlige grupper for eksempel konsulenter i forvaltninger med ledelsesbeføjelser.

LC-Lederforum

Skolelederforeningen er en del af LC-Lederforum, som er et fælles forum under Lærernes Centralorganisation (LC), som varetager ledernes interesser.

I skolelederforeningen er vi tæt på medlemmerne og ønsker at yde høj service til dem og til vores lokale foreninger hver dag.

Skolelederforeningen er en af de mest profilerede og toneangivende foreninger på skoleområdet. Det vil vi gerne blive ved med at være. Vi stiller derfor høje krav og forventninger til vores opgaveløsning.

Skolelederforeningen har indgået samarbejdsaftaler med de øvrige organisationer i LC-Lederforum og er sekretariat for disse i relation til administration og medlemsrådgivning/juridisk rådgivning.

Skolelederforeningens sekretariat og ledelse

Sekretariatet består af 12 fagligt stærke medarbejdere, som er organiseret i tre enheder: ”Politik og kommunikation”, ”Medlemsrådgivning og forhandling” og ”Administration”.

Sekretariatet består af ni konsulenter med en bred faglig baggrund, en administrativ medarbejder og to studentermedhjælpere.

Ledelsen i sekretariatet består af en sekretariatschef og en forhandlingschef/souschef.

Foreningens formand er Claus Hjortdal, og næstformand er Dorte Torp Andreas

Ansættelsesproces

Ansøgning samt cv og dokumentation for relevant uddannelse skal være modtaget senest den 21. januar 2022 kl. 10.00

Samtalerunde afholdes torsdag den 27. januar 2022.

Vi vil inden endelig ansættelse indhente referencer, og det sker i alle tilfælde efter forudgående aftale med dig.

Yderligere information

Skolelederforeningen holder til i Snaregade 10A i centrum af København tæt på vores samarbejdspartnere omkring folkeskolen. Her på Skolelederforeningens hjemmeside www.skolelederforeningen.org kan du læse mere om foreningens arbejde og sekretariatet.