Efterskolen Smededal der ligger mellem Holbæk og Kalundborg søger ny forstander.

• Firma navn: Smededal Efterskole
  • Område: Holbæk Kommune
  • Land: Danmark
  • Industri: Efterskole
  • Speciale: Forstander
  • Stillingstype: Fuldtid
  • Opslået: 24-01-2023
  • Ansøgningsfrist: 12-02-2023

Vores forstander har efter 15 år på skolen fået nye og spændende udfordringer, så vi søger nu en ny forstander til vores veldrevne efterskole.

Der er tale om en unik mulighed, hvor du får ansvaret for at fortsætte driften af en meget populær efterskole samtidig med at du får mulighed for at sammensætte et helt nyt ledelsesteam. Denne mulighed opstår, da vi har besluttet at udvide ledelsen til også at omfatte en viceforstander, ligesom der skal ansættes en ny adm. medarbejder, når den nuværende går på pension til sommer.

Smededal blev etableret i 1969 og har siden været i en god og stabil udvikling. Skolen er en almen efterskole hvor værdierne; åbenhed, fællesskab, kreativitet og ansvarlighed lever! Der går 90-95 elever på skolen, og det er et antal, vi forventer at fastholde. Vi har en skøn beliggenhed i åben natur og samtidig i udkanten af den mindre stationsby; Mørkøv. Vi hylder de demokratiske principper og eleverne har bl.a. gennem ”Fælles Udvalg” og ”elevovertagelsesdage” indflydelse på dagligdagen.

I alt er der 25 ansatte på skolen inklusiv administration, køkken og pedeller. Pædagogisk er skolen velorganiseret med kvalificerede faglærere og et inklusionsteam på 2 personer, der hjælper til når elever har særlige behov. Bestyrelsen giver forstanderen og skolen frie rammer og støtte qua en tæt tilknytning til Smededal og en meget bred sammensætning alders- og baggrundsmæssigt.

Vi søger:

• En leder med erfaring fra efterskole, højskole, friskole eller folkeskole. Du kan f.eks. være forstander, viceforstander, afdelingsleder eller pædagogisk leder med lyst og evner til mere.
  • En ildsjæl, der brænder for efterskoletanken men vigtigst for udvikling af skole og unge mennesker
  • En person med en pædagogisk uddannelsesbaggrund, gerne suppleret med teoretisk lederuddannelse
  • En velreflekteret leder i forhold til hvordan du involverer alle medarbejdergrupper og elever i at fastholde og udvikle en veldrevet skole – både pædagogisk, trivsels og udviklingsmæssigt. Dette uden at miste blikket for en veldrevet administration med orden i økonomien
  • En der hviler i sig selv og som håndterer konflikter eller optræk til disse på en neutral og konstruktiv måde, så der opstår tillid og respekt mellem alle involverede
  • En lyttende og klartseende person, der får det bedste ud af samspillet med bestyrelsen, medarbejdere, elever og forældre

Vi tilbyder:

• En motiveret medarbejderstab og dejlige engagerede elever i 9. og 10. klasse
  • En veldrevet skole med god søgning og rigtig sund økonomi.
  • Vide muligheder for at udvikle medarbejderteamet, faciliteterne, det pædagogiske
  • område, visioner og det strategiske grundlag
  • Mulighed for selv at undervise og for at have påvirkning på en afvekslende dagligdag
  • En rummelig skole med fællesskab om klare holdninger og værdier
  • Mulighed for tjenestebolig på skolen
  • Tiltrædelse snarest muligt, men vi er også klar på at vente på den rette
  • Løn- og ansættelsesvilkår fastsattes efter aftale indenfor rammerne af gældende overenskomst og regler.

Fortæl i din ansøgning hvorfor denne rolle og stedet motiverer dig og fortæl om de holdninger og værdier, der ligger til grund for dine resultater. Giv konkrete eksempler, der understøtter, at du har de kvalifikationer og den personlighed, som vi har beskrevet ovenfor.

Da vi indkalder løbende opfordrer vi dig til at sende ansøgningen hurtigst muligt.

Læs mere om skolen på smededal.dk

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte formanden for bestyrelsen Henrik Acosta Cramer på tlf. 61 47 34 75 eller hac@smededal.dk eller vores eksterne rekrutteringskonsulent Peter Bøndergaard fra COMITA på tlf. 26 73 08 80 eller pb@comita.dk

1. Samtaler forventes gennemført på “neutral grund” mens 2. samtalerne forventes gennemført på skolen med mulighed for rundvisning.

Ansøgning med relevante bilag sendes i pdf format til bestyrelsen@smededal.dk senest 12. februar 2023.