Lederprofil til Den Nye Friskole

• Stillingstype: Fuldtid
  • Opslået: 03-06-2020
  • Ansøgningsfrist: 28-07-2020

Brænder du for ledelse, og trives du i en travl hverdag, hvor samarbejdet med mange forskellige aktører går op i en højere enhed, er du måske vores nye Skoleleder eller Viceleder på Den Nye Friskole.

Den Nye Friskole i Vilstrup ved Haderslev startede op i sommeren 2013, med over 100 elever fordelt fra 0. til 5. klassetrin. Skolen har siden da været i en flot udvikling, og er i dag et spændende skoletilbud for omkring 130 elever op til og med 6. klasse.

Skolen blev etableret, da en flok forældre besluttede sig for at lave en skole de selv gerne ville gå på. En grundtanke er at skolen er i bevægelse, at vi udvikler os løbende, og ikke er bange for at stille spørgsmål og udfordre det gængse. Sprogindlæring fra 0. klasse, en høj faglighed, små klasser, globalt udsyn og medborgskab er ting som kendetegner for Den Nye Friskole i dag.

Fra starten har en aktiv forældreinvolvering været en afgørende del af skolens fundament. Skolens bestyrelse var i opstarten dybt involveret i skolens drift, men med årene er de fleste driftsopgaver flyttet over på skolens daglige ledelse, og vi står nu et sted, hvor de sidste opgaver skal overleveres så vi får en mere naturlig arbejdsdeling mellem bestyrelsen og den daglige ledelse.

I den forbindelse ønsker vi at styrke vores daglige ledelse. Skolen har i dag en dygtig driftsledelse, der sørger for at skolens hverdag kører godt. Skolen har 18 dygtige medarbejdere, hvor af en del har været med fra starten. Omgangstonen er uformel, og humor er en vigtig del af dagligdagen på skolen.

I forbindelse med implementering af skolens strategi er det besluttet at vi fra 2021 tilbyder et spændende overbygningstilbud for elever i 7. – 9. klassetrin.

Om din stillingsbetegnelse bliver skoleleder, viceleder eller noget helt tredje, afhænger af din profil og vil blive besluttet i tæt samarbejde med vores skoleleder.

Det er vigtigt at du får energi i det udviklende og udfordrende samarbejde. At du trives med forældre, medarbejdere og bestyrelse der alle har høje forventninger til dig, og at du formår at få det bedste ud af os alle. Det er ikke afgørende hvad du laver i dag, eller hvilken baggrund du har – blot at du har en relevant ledelseserfaring, et positivt menneskesyn og trives i at løse udfordringer og konflikter proaktivt.

Vi forventer at du tænker og arbejder strategisk. At du er visionær og klar til sammen med os at løfte Den Nye Friskole til nye højder.

Yderligere information

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte formand for skolebestyrelsen Jacob Chr. Nielsen på 20550621 eller skoleleder Vivi Sandberg på 60208681.

Læse mere om Den Nye Friskole på: www.dennyefriskole.dk

Søg stillingen

Ansøgning sendes til: jacobchrnielsen@gmail.com Vi vurderer ansøgningerne løbende, og processen afsluttes når vi har den rette kandidat.

Skoleleder
Vivi Sandberg