Skoleleder til Skolefællesskabet Odense Nord

• Stillingstype: Fuldtid
  • Opslået: 05-10-2020
  • Ansøgningsfrist: 01-11-2020

Drømmer du om at være leder af ledere? Kan du gennem tillidsfuldt, anerkendende og nysgerrigt lederskab fortsætte udviklingen af et stærkt fællesskab på flere forskellige matrikler? Og motiveres du af at være leder i en kompleks organisation med tre børneskoler og tilhørende sfo’er, en ungeskole, en OBS-afdeling samt en centerafdeling?

Vores nuværende skoleleder har valgt at gå på pension. Derfor søger vi en ny skoleleder, der evner at forene og udvikle et stærkt skolefællesskab gennem tillidsfuldt og anerkendende lederskab.

Skolefælleskabet Odense Nord er en spændende og kompleks organisation med tre børneskoler og tilhørende sfo’er, en ungeskole, en OBS-afdeling samt en centerafdeling. Som skoleleder sammen med de respektive bestyrelser vil du være øverste instans for 650 glade elever og 100 kompetente pædagogiske medarbejdere fordelt på tre selvstændige skoler. Hver af disse skoler har egen souschef og afdelingsleder, som har ansvar for den daglige pædagogiske, administrative og personalemæssige ledelse.

Om stillingen
Din fornemmeste opgave er, sammen med skolernes lokale ledere, at videreudvikle skolefællesskabet og udforske forbedringspotentialerne i såvel den lokale skole som folkeskolen i bred forstand.

Som skoleleder får du ansvar for:

• skolefællesskabets samlede økonomi og administration
  • skolefællesskabets overordnede og koordinerende drift og udvikling med respekt for lokale kulturer
  • skolefællesskabets strategiske retning
  • at bistå med faglig ledelse og sparring på ledelsesniveau
  • at sætte retning og facilitere strategiske processer, så idéer bliver til virkelighed.

Faglige og personlige kvalifikationer
Vi søger en leder, som har en stor passion for at lede sammen med og gennem andre. Vi søger en leder, der finder glæde i den direkte kontakt med sit ledelsesteam, men samtidig formår at have fingeren på pulsen på de tre skoler uden daglig tilstedeværelse. Dit professionelle blik på den fortsatte didaktiske og pædagogiske udvikling er med til at sætte retning for skolefællesskabet.

Som skoleleder skal du være den samlende kraft mellem ledere, medarbejdere, forvaltning, forældre, lokalsamfund og øvrige interessenter. Du skal evne at lede med tillid og være nysgerrig og respektfuld over for kulturerne og medarbejderne på de enkelte matrikler. Du skal have sans for betydningen af kommunikation i en stor organisation, og vi forventer, at du er stærk i både tale og på skrift.

Vi kan tilbyde dig

• et spændende og udviklende job som skoleleder med en ledelsesmæssigt særlig profil
  • et stærkt ledelsesteam med seks souschefer og afdelingsledere, der driver den daglige ledelse af de tre matrikler
  • et økonomisk veldrevet skolefællesskab
  • høj faglighed og trivsel hos både elever og medarbejdere
  • tre forskellige lokalsamfund med engagerede forældre, der bakker op om skolerne og gerne samarbejder på tværs
  • et stærkt og imødekommende fællesskab med de øvrige skoleledere i kommunen.

Vil du vide mere?
Læs meget mere om stillingen, skolerne og vores forventninger i job- og personprofilen.
Vil du høre nærmere om stillingen, er du velkommen til at kontakte skolechef Nikolaj Juul Jørgensen på 2913 5754 eller souschef på Søhusskolen, Jan Kibsgaard Kristensen på tlf. 6134 7741.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er 1. november 2020.

1. samtalerunde gennemføres 16. november 2020 og 2. samtalerunde gennemføres 25. november 2020.
Forud for en eventuel 2. samtalerunde vil du blive bedt om at gennemføre en personprofilanalyse i perioden mellem de to samtaler, oplyse referencer samt løse en skolepolitisk case.

Stillingen er i genopslag for at tiltrække et bredere felt af kandidater.

Søg stillingen her