Detaljer

• Firma navn: Strategisk og ledelsesfagligt stærk skoleleder søges til Strandparkskolen 1. december 2021
  • Område: Københavns Kommune
  • Land: Danmark
  • Industri: Strandparkskolen
  • Speciale: Skoleleder
  • Stillingstype: Fuldtid
  • Opslået: 08-09-2021
  • Ansøgningsfrist: 02-10-2021

Strandparkskolen er en by-dækkende folkeskole med KKFO (fritidstilbud) for elever med omfattende generelle indlæringsvanskeligheder. Skolen er placeret i grønne omgivelser i Sydhavnen, København.

Skolen er kendetegnet ved 95 skønne elever, 95 specialfagligt dygtige medarbejdere samt engagerede forældre, der alle ønsker det bedste for eleverne og skolen.

Vores opgave er at gøre eleverne så dygtige fagligt og socialt, som de kan blive i et for eleverne godt undervisningsmiljø.

Vi er i proces som organisation med at være tydeligere på kvalitet i undervisningen og fritidstilbuddet, at følge elevernes progression og anvende relevante data hertil.

Ledelsesteamet på Strandparksskolen skal udvides med en pædagogisk afdelingsleder til skoledelen, som samlet set skal løfte ovenstående opgave i tæt involvering af medarbejdere og skolebestyrelse. Som ny skoleleder vil du få mulighed for at iværksætte ansættelse af en kommende afdelingsleder.

Vi søger en skoleleder, som har stor erfaring med at drive folkeskole/KKFO såvel strategisk, organisatorisk, pædagogisk, didaktisk, økonomisk som administrativt i tæt samarbejde med den øvrige ledelse og medarbejdere.

Skoleleder i Københavns Kommune

I København har vi store forventninger til, at ledelsen af vores skoler foregår med et tydeligt fokus på, at elevernes læring er i centrum. Det kræver en tydelig og stærk ledelse, som kan arbejde med klare mål og forventninger i dagligdagen, og som kan sikre, at alle skolens medarbejdere arbejder i samme retning. Vi forventer derfor, at du som skoleleder i samarbejde med den øvrige ledelse er den primære drivkraft for skolens udvikling, der finder sted nu og fremadrettet.

Vi forventer, at du

• er læreruddannet og har ledelseserfaring minimum på souschefniveau indenfor skoleverdenen
  • har eller er i gang med at tage en lederuddannelse
  • er en tydelig leder, der udstråler ro og handlekraft med faglige ambitioner for elever og personale
  • har godt kendskab til drift af skole på baggrund af love, vedtægter og regler
  • har stor erfaring med personaleledelse
  • er analytisk og kan omsætte data og viden til pædagogisk handling
  • er dygtig og tydelig i kommunikation
  • har økonomisk og administrativt overblik
  • kan understøtte arbejdet med undervisning og udvikling af børn indenfor målgruppen
  • er inddragende i din ledelsesstil og vægter et helhedsorienteret skole/hjem-samarbejde højt

Vi kan tilbyde

• et engageret og arbejdsomt ledelsesteam
  • et engageret personale med stor faglig indsigt i elevgruppen
  • en skole, hvor det at arbejde i tværfaglige professionelle teams er en selvfølgelighed
  • glade elever
  • en medspillende skolebestyrelse
  • et ledelsesnetværk med øvrige skoleledelser i Område Indre By/Østerbro
  • support fra et administrativt fællesskab og områdeforvaltning

Som skoleleder refererer du direkte til områdechefen.

Se BUFs organisationsdiagram her

Ansættelse sker efter gældende overenskomst.

Kontakt

Vi forventer, at du indgår aftale om besøg på skolen eller tager telefonisk kontakt forud for ansøgningsfristen til KKFO-leder Inge Larsen på 2462 8472.

Du kan også tage telefonisk kontakt til  områdechef Morten Østergaard Jensen på 2932 5407 eller skolebestyrelsesformand Lise Riisbjerg på 5190 9130.

Søg via nedenstående link senest ­lørdag den 2. oktober 2021

Første og anden samtalerunde forventes afholdt den 11. og 25. oktober 2021.

I ansættelsesforløbet kan der indgå en profiltest.

Ansøgning skal sendes igennem dette link: