Visionær skoleleder til Rosengårdskolen

• Stillingstype: Fuldtid
  • Opslået: 28-09-2020
  • Ansøgningsfrist: 25-10-2020

Kan du samarbejde og stå i spidsen for Rosengårdskolens fortsatte udvikling pædagogisk og værdimæssigt? Har du gode relationelle og kommunikative kompetencer, og kan du forholde dig konstruktivt til udfordringer? Kan du se nødvendigheden af en kobling mellem pædagogik og økonomi? Er du optaget af både det almene og det specialpædagogiske?

Rosengårdskolens skoleleder går på pension, og vi søger derfor en ny visionær skoleleder.

Om jobbet

På Rosengårdskolen kan vi tilbyde dig et spændende og udfordrende job i en velfungerende og udviklingsorienteret organisation, der gennem flere års pædagogisk udviklingsarbejde er i god faglig udvikling og har et solidt fokus på elevernes læring og trivsel. Vi har tradition for et godt samarbejde i hele organisationen, både med teknisk service, administration, skolebestyrelse og de tillidsvalgte.

På Rosengårdskolen løser vi specialpædagogiske opgaver for Odense Kommune, og udviklingen af disse læringsmiljøer er en stor del af skolens hverdag. Vi lægger vægt på, at personalet underviser i både almenklasser og i de særlige tilbud, og vi tillader os at mene, at det har en positiv betydning for vores arbejde med inklusion.

I den seneste tid har vi haft særlig fokus på fastholdelse og rekruttering af elever i vores skoledistrikt, og det arbejde forventer vi en kommende skoleleder står i spidsen for.

I ledelsesteamet vægter vi stor tillid, ordentlighed og transparens og fokuserer på kerneopgaven i vores arbejde med at udvikle skolen. Det samme gør sig gældende for vores servicemindede administration. Vi lægger vægt på, at vi har kendskab til hinandens opgaver og har indblik i hele skolens virke, ligesom vores dør er åben, og medarbejderne er vant til at kunne henvende sig til alle i ledelsesteamet.

Vi har tradition for en positiv og uhøjtidelig omgangstone og synes, at et godt humør er et vigtigt element i en travl hverdag.

Om os

Rosengårdskolen er en velfungerende skole, som ligger i Odense M og er præget af en mangfoldighed af elever, forældre og ansatte. Skolen har et anerkendende værdigrundlag, og vi lægger vægt på, at udvikle livsduelige mennesker med solide rødder i trivsel, dannelse og læring. Skoledistriktet afspejler samfundets diversitet. Vi har en engageret skolebestyrelse, der er fokuserede på børnenes udvikling og læring.

Rosengårdskolen er kendetegnet ved et engageret og udviklingsorienteret personale. Vi værdsætter det kollegiale samarbejde og forventer, at alle deltager aktivt i det. Personalet lægger vægt på medindflydelse for at fremme og styrke det gode samarbejde.

Rosengårdskolen har pt. 630 elever fordelt på:

• Almenklasser fra 0.-9. klasse
  • Fyns største specialafdeling, bestående af ni funktionsklasser for elever inden for ADHD-spektret, og tre bevægeklasser for elever med funktionsnedsættelser dels kognitivt og dels fysisk. I undervisningsdelen indgår både lærere og skolepædagoger. Læs mere om specialafdelingen Fønix
  • 160 børn i vores almen SFO og 50 børn i vores Forårs-SFO

Ledelsesteamet består, foruden skolelederen, af en souschef og to afdelingsledere samt to souschefer, én for SFO og én for Fønix. Der er 120 ansatte  -  70 lærere, 2 børnehaveklasseledere og 48 skolepædagoger/pædagogmedhjælpere. Dertil kommer et serviceminded og velfungerende sekretariat med tre administrative medarbejdere.

Om dig

Vi har store forventninger til dig som skolens nye leder. Vi ser for os, at du er rundet af det almene, og har et godt blik for specialpædagogikken. Du skal i samarbejde med det øvrige ledelsesteam, skolens medarbejdere og forældre stå i spidsen for og fortsat udvikle skolen pædagogisk og værdimæssigt. Nye visioner og idéer skal se dagens lys med respekt for skolens kultur, traditioner og værdier og med fokus på alle elevernes faglige udvikling og trivsel. Vi forventer, at du har store ambitioner for skolens mål - fagligt og pædagogisk, men også for medarbejdernes trivsel og udvikling.

Vi forventer, at du

• har erfaring med skoleledelse og en lederuddannelse i bagagen, f.eks. en PD eller tilsvarende
  • har gode relationelle og kommunikative kompetencer og kan forholde dig konstruktivt til udfordrende rammer
  • har en anerkendende tilgang, er synlig og er dygtig til at skabe overblik, gå i dialog og sætte retning
  • har indsigt i og erfaring med folkeskolens økonomi, drift og arbejdsforhold, evner at se koblingen mellem pædagogik og økonomi - og interesserer dig for og styrer skolens økonomi
  • er vedvarende ambitiøs på elevernes og skolens vegne
  • har et vedvarende fokus på elevernes og medarbejdernes trivsel og motivation
  • er god til at samarbejde og kan se muligheder frem for begrænsninger
  • har humor og en smittende arbejdsglæde.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat i henhold til overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation. Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med ”Rammeaftale om kontraktansættelse”. Lønniveau ligger på ca. 700.000 kr. årligt + pension.
Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2021.

Vil du vide mere?

Læs mere om stillingen, skolen og forvaltningen i stillingens job- og personprofil.
Du kan læse mere om Rosengårdskolen på vores hjemmeside.

Du er velkommen til at kontakte kontakte skolechef Nikolaj Juul Jørgensen på 2913 5754 eller Rosengårdskolens konstituerede souschef Jakob Høj Lundgaard på 6155 3908.
Du er også velkommen til at aftale et besøg i forbindelse med din ansøgning. Aftale herom skal ske ved henvendelse til Jakob Høj Lundgaard, og besøget vil naturligvis foregå i fortrolighed.

Det praktiske

Ansøgningsfristen er søndag, den 25. oktober 2020.
Første samtalerunde finder sted tirsdag, den 3. november 2020.
2. samtalerunde finder sted tirsdag, den 17. november 2020. Forud for en eventuel 2. samtalerunde vil du blive bedt om at gennemføre en personprofilanalyse, oplyse referencer samt løse en skolepolitisk case.

Søg stillingen her