Repræsentantskabet

Her kan du læse om repræsentantskabet, som er Skolelederforeningens øverste myndighed.

Ordinært repræsentantskabsmøde blev afholdt den 8. november 2023

Repræsentantskabsmødet 2023 blev afholdt i Messe C i Fredericia. Der var valg til hovedbestyrelsen.

Sæt kryds i kalenderen til repræsentantskabsmøde 2024 den 30. oktober i Odense Congress Center.

Sådan er repræsentantskabet sammensat

Repræsentantskabet består af:

•  Formændene fra hver af de kommunale afdelinger, tillidsrepræsentanterne fra tværkommunale afdelinger samt valgte fra kommuner med mere end 100.000 indbyggere
  • To repræsentanter fra hver af de faglige foreninger (DLF gruppe 1), som har mere end 100 ledermedlemmer.
  • Skolelederforeningens hovedbestyrelse
  • En repræsentant udpeget af Skolelederforeningen – Sydslesvig
  • En repræsentant fra de private gymnasiers grundskoleledere
  • To repræsentanter for ledere ved specialundervisningsinstitutioner
  • Medlems- og overenskomstgrupper med mere end 20 medlemmer yderligere udpege en repræsentant.

Se mere om repræsentantskabet i Skolelederforeningens vedtægter her

Tidligere repræsentantskabsmøder

Der blev afholdt ordinært repræsentantskabsmøde 26. oktober 2022 i Aalborg Kongres & Kultur Center

Læs skriftlig beretning fra 2022 (pdf)